As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

Jeg har fundet ud af, at jeg gider egentlig ikke de salater hvor der skal tons af forskellige ting i. Smagen kan godt være for overvældende eller også så passer de bare ikke sammen. Faktisk kan jeg meget bedre lide nogle simple, lette salater, som har en let og frisk smag – men samtidig fyldt med masser af næring. Almindelig iceberg-salat køber jeg stort set aldrig mere, efter jeg fandt ud af at der næsten ingen vitaminer er i.
Efter lidt inspiration fra nettet fandt jeg så på denne lækre sommersalat.


Frisk spinat
1 bakke ruccola-salat
1 stor håndfuld jordbær
1 håndfuld mandler der har lagt i blød i 1 times tid eller mere

Spinaten skylles og stilken fjernes. Den kan rives i mundrette størrelser, men jeg foretrlkker den som den er.
Ruccolaen skylles og der kan det længste af stilken også fjernes hvis man ønsker.
Jordbærene skylles og skæres i skiver.
Mandlerne, som har lagt i blødt, hakkes groft.
Det hele blandes sammen i en skål og så er den klar til servering. Lidt citron kan eventuelt presses over.

Rigtig simpelt og med flotte farver, og lækker smag maashaa Allaah. Billedet er ikke helt præcist af opskriften, men det er stort set sådan det ser ud. Hvis man lyster, så kan jordbærene erstattes af melon eller mango, som er en anden lækker variation.