As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Jah, så kommer der altså lige endnu en opskrift indeholdende gulerod. Jeg elsker bare gulerødder og har gjort det siden jeg var barn. Jeg hjalp min mor i haven med at plante gulerødder og det var spændende at se hvordan de voksede dag for dag. Det er noget jeg har intention om at give videre til mine egne børn og så er det samtidigt en fantastisk oplagt mulighed for at lære dem om Allaah, hvordan Han får tingene til at vokse og hvordan Han velsigner os med afgrøder, som vi kan spise.
Det at de får lov til at være med til at plante og så og i sidste ende, at høste afgrøderne, giver dem også en større lyst til at spise det. Det er med at få indgraveret nogle gode og sunde vaner mens de er små, så det bliver naturligt for dem at spise en gulerod frem for en slikkepind.

Men jeg opfandt lige denne suppe imorges, efter at jeg have juicet gulerøder og ingefær. Havde ikke lyst til at lave dadelkugler ud af det og havde heller ikke nok dadler til det alligevel.

Pulpen af 8 gulerødder og 4 cm ingefær
½ pose frosne hindbær
en håndfuld frosne jordbær
2 spsk honning
1 spsk kanel
filtreret vand
1 spsk byggræspulver

Det hele puttes i blenderen og vandet tilsættes til den ønskede konsistens er opnået.
Jo mere honning og kanel der puttes i, jo mere dessertagtig bliver den. Vi spiste den nu til frokost og børnene drak det som smoothie.
Den er i hvert fald godkendt herfra af hele bundtet.

Vil lige sige, beklager at jeg ikke bruger egne billeder i øjeblikket. Vores tlf. og computer gider ikke rigtig sammen i øjeblikket, men så snart det er ordnet så bliver det originale billeder af kreationerne, bi idhnillaahi ta’aala :)