As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Det bedste for maven er at spise simpel. Monomåltider er f.eks. et måltid bestående af kun én ingrediens. Eller et måltid af to ingredienser, Profeten (fred være med ham) plejede f.eks. at spise agurk og dadler, vandmelon og dadler, gulerødder og kærnemælk, byggrød med groft brød osv. Det er godt både for maven, i form af at det bliver nemmere fordøjet og desuden er det nemmere at nyde maden når der ikke er for mange smagsindtryk på én gang. Dernæst er det også godt for hjertet, i form af at det er simpelt og ikke luksuriøst. Det er at have zuhd, at leve sit liv i askese og afholde sig fra dunyaa fordi man fokuserer på aakhirah.

Og til det har jeg en lækker dessert på kun 3 ingredienser!!!

Peanutbutter-cups
Honning
Kakaopulver
Peanutbutter

Kakaopulver og honning blandes sammen. En muffen form fyldes med 1 god tsk. af det og stilles i fryseren i 15 min. tid eller til det er blevet nogenlunde hårdt.
Så puttes 1 tsk. peanutbutter i midten og 1 tsk. af kakaoblandingen over eller mere hvis det ikke dækker. Så stilles det i fryseren indtil det er stivnet.

Man kan bruge agavesirup hvis man har det i stedet. Det er en nem hurtig dessert, den smager godt, men den er lidt fedtet og det smelter hurtigt. Hvis man vil have mere professionelt hjemmelavet chokolade, så skal man tilsætte kakaosmør, som man har smeltet. Det kan man købe over nettet.
Sådan ser det ud når den er skåret over:

Beklager mine utydelige uprofessionelle billeder. Jeg er og bliver aldrig fotograf og så er kameraet på min mobil kun 2 mp eller hvad det hedder. Jeg plejer at have en med et godt kamera, men den er gået i stykker.