As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

Min søn har lige været igennem en ordentlig omgang skoldkopper. Han lignede en lille dalmatiner. Hele hans krop var dækket med store og små blærer. Men jeg synes faktisk at han klarede det rigtig godt, på trods af at det kløede meget.

Skoldkopper er en børnesygdom og når man har fået det én gang, så er man immun overfor det resten af livet, alhamdulillaah, så nu er det da overstået.
Der er ikke rigtig nogen kur mod skoldkopper. Det går væk af sig selv. Der er dog forskellige metoder til at dæmpe kløen. Hvis der kommer betændelse i skoldkopperne, så skal man så have noget anti-bakterielt mod det, så der ikke kommer yderligere infektioner.

Vi tog ham til lægen hernede, som udskrev en recept til ham med 5 forskellige slags mediciner han skulle tage. Jeg købte ikke noget af det. Jeg er blevet advaret før om at de hernede stort set giver medicin mod alt. I stedet gik jeg hjem og googlede på ‘chicken pox’ og fandt et hav af forskellige naturlige midler.

Det første jeg gjorde, som er et råd fra min kære svigermor og svigerinde, det var at give ham et bad med vand hvori der er black seed olie i, derefter smøre ham ind i black seed olie. Vi ved fra beretninger fra Profeten (fred være med ham) at black seed hjælper mod alt, pånær døden. Min familie sagde at det skulle dæmpe kløen og de har selv afprøvet det. Det hjalp også, han var altid helt afslappet efter sådan en bad og så blive smurt ind i olie bagefter.

Andre metoder jeg læste om var at frisk guavajuice/smoothie skulle være bakteriedræbende og det skulle hjælpe mod skoldkopperne indefra.
Et andet var at smøre honning på, da honning også har helende egenskaber.
Grøn te er også bakteriedræbende. & et hav af andre metoder. Jeg valgte dog at begrænse det til black seed og zinkcreme i ny og næ.

Min datter har ikke fået skoldkopper i denne omgang. Tænker at hun har haft det før i så småt et omfang, at vi ikke har lagt mærke til det. Hun har derimod haft besøg af myg. Hver morgen er der nye myggestik på hende. Det bedste mod myggestik er jo at have lange bukser og lange ærmer på når man sover. Men fordi det er så varmt hernede, også om natten, så sover de faktisk kun i underbukser eller ble, for blebørnenes vedkommende. Også her har jeg besøgt min ven Google ang. myggestik.
Det skulle hjælpe at gnubbe hvidløg på. Det har jeg prøvet på hende og det hjælper på kløen og næste morgen er myggestikket stort set væk.
Der stod også derinde at man kunne gøre stikket vådt og så gnubbe salt på. Det skulle lindre kløen med det samme. Det har jeg ikke afprøvet endnu, da hun selv spørger efter hvidløg når det klør.