As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

‘Eid Mubaarak til alle min brødre og søstre omkring i verden. Så er Ramadaan ovre. Må Allaah acceptere vores faste og qiyaam, aameen.

I Danmark bliver ‘eid-bønnen holdt omkring kl. 9.30. Her blev den holdt lige efter shurooq, det vil sige kl. 5.30, så vi var tidligt oppe. Børnene var uvækkelige, men nåede lige at komme inden vi skulle gå. Der var SÅ mange mennesker. Fyldt med mænd, kvinder og børn. Det var så fedt og så sad vi under palmerne og lyttede til dhikr, lavede salaah og lyttede til en kort khutbah bagefter. Perfekt!

Så tog vi hjem, det tog max. 5 min at gå derhen (i børnetempo) og nu sidder vi her og spiser en lille ‘eid-morgenmad sammen. En tallerken med vandmelon og dadler, et stykke rugbrød med spejlæg og vand (og sodavand) shh).

Snart skal vi ud og hygge med nogle andre familier. Vi skal lave en alm. salat, og en indinsk kartoffelsalat, de andre står for alt det andet. Opskriften kommer ind i aften inshaa Allaah når jeg får taget billeder og får lagt dem ind. Har fået lov til at låne min venindes mobil mens jeg mangler min ledning.

Håber I alle får en rigtig dejlig dag med jeres familier.