As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Sukkerrør, det er jo derfra rørsukker kommer. Det er udtrukket derfra og har egentlig ingen næring i sig, da alle de gode ting er fjernet. Men hvad kan man så gøre?

Få sig en juicer der kan juice så det siger spar 2 og så lave friskpresset sukkerrørsjuice. Lyder det lækkert? Det er det! Jeg fik det idag efter en lang og udmattende travetur og efter den var indtaget, vups, så var man fuld af energi og lidt klarhed til hovedet.

Efter et besøg på google, står der at friskpresset juice derfra indeholder mange sunde ting og hjælper mod meget. Den skulle også være så neutral at selv diabetikere kan indtage det. Det skulle være godt mod forkølelse og ondt i halsen, influenza, kræft, og så skulle det hjælpe urinen med at flyde, altså den er vandladende.
Det ser sådan her ud, dejligt grøn:

Det smagte meget sødt, men også meget friskt og slet ikke kvalmende som hvis det var sukkervand man drak. Alhamdulillaah, det var lækkert. Næste gang jeg kommer forbi sådan en juice-butik, så skal jeg lige have sådan en igen inshaa Allaah.

Jeg savner godt nok lidt min juicer. Ikke fordi jeg brugte den så meget. Det var mest gulerodsjuice jeg fik ud af den. Men nu hvor den er så langt væk, så tænker jeg på alle de lækre juicer jeg kunne lave. Man ved ikke hvad man har før man mister det.

Her på det seneste har jeg slet ikke haft overskud til at tænke på blog. Er enormt træt og render rundt med konstant kvalme, zzzZzzZ. Der er tusind og en million ting jeg gerne vil skrive om og sætte ind, men lige så snart jeg sætter mig ned foran computeren så er jeg ved at falde i søvn, hehe. Inshaa Allaah, når jeg kvikker lidt mere op så må se.

Det eneste jeg har lyst til at spise i øjeblikket er rugbrødsmadder, frisk frugt og så chokolade. Alt andet siger mig ikke noget.

Idag købte jeg nogle kiks med oliven og rosmarin, dem vil jeg prøve at spise lidt af imorgen med noget hummus. Jeg sætter nogle kikærter i blød natten over og så laver jeg en portion (kogt) hummus inshaa Allaah.

Nu vil jeg snart trille ind i seng inshaa Allaah. Imorgen vil jeg spise en portion frugt, nok bestående af lokale egyptiske pærer, halvmoden vandmelon og nogle royal gala æbler. Måske lidt kokosmel eller kakaonibs henover.