As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

Beklager min manglende aktivitet her på siden. Der har været en del sygdom herhjemme, som ikke er overstået endnu, så mit overskud har slet ikke været til siden her, når jeg dårligt nok kan tage mig af mig selv. Khayran inshaa Allaah og alhamdulillaah for alt. Sygdom er en renselse for de dårlige handlinger vi har, så vi skal have tålmodighed og være taknemmelige for alt.

Der har været lidt af hvert her, fra salmonella til maveinfluenza, og hovedpine og mavekramper til kvalme. Det som vi har brugt mod det meste har faktisk været ingefærslushie og honning.
Efter et besøg på google fandt vi ud af, at honning faktisk kan kurere de bakterier fra salmonella og ligeledes kan ingefær det. Alhamdulillaah, salmonellaen blev da også overvundet.

Ingefærslushie
Frisk ingefær (juster selv efter hvor stærk den skal være)
Vand
Honning
Lidt isterninger

Det hele blendes og drikkes dejlig kold. Det kan godt være noget af en stærk omgang, hvis man ikke er vant til frisk ingefær, men det hjælper virkelig meget. Man bliver friskere i hovedet af det.

Hvis man har kvalme og kaster op og ikke kan holde noget mad i sig, er det bedst bare at spise honning. Et kæmpe glas, hvis man kan få så meget ned, ellers så meget som muligt. Det brænder hele vejen ned igennem kroppen hvis man lige har kastet op, men det gør virkelig godt. Det er bedst først at drikke vand lidt tid efter fik vi at vide.

Hvis man kan holde lidt mad i sig, så er det godt at spise noget revet æble. Hvorfor ved jeg faktisk ikke, det er vidst bare et gammel husmor-råd, men der er vidst noget om det. :)

& så fandt jeg ud af via Netdoktor.dk at det med at Coca Cola er godt for maven, det er bare en gammel skrøne. Alhamdulillaah, det er nu meget rart at vide eftersom man har fået det at vide siden man var barn.

Hernede kan man få en lækker honning, men en kraftig mørk smag. Det hedder basilikumhonning og hvorfor aner jeg ikke. Men det smager godt. Man kan købe det i helsekostbutikken hernede. Det er nu meget sejt at de også har sådan en her.

Jeg vil smutte igen og gå ind og pleje mig selv og min sygdom :)