As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

Mine børn elsker popcorn, og det er nu heller ikke fordi jeg selv synes de smager så dårligt endda. Jeg hader bare de der skaller, som sætter sig fast i tænderne, grr.. Men vores fredage er slikdag, ikke at de får serveret det klammeste af det klammeste slik. Jeg faldt så over en spændende opskrift på rå popcorn. Her er en video fra YouTube:

Jeg har i hvert fald tænkt mig at afprøve det inshaa Allaah, men jeg mangler nogle gærflager, det han omtaler som nutritional yeast. Man kan købe en bøtte på helsehelse.dk. Børnene skal nok lige vænnes til det, men hvis det lykkes, så er det jo perfekt :)

En af de ting jeg elsker ved sundhed og ved bevidst at have taget et valg om at leve sundt, er at man får simpelthen så mange informationer om ens krop, hvordan den fungerer og hvad der er godt for den. Med lidt tilvænning lærer man også at sætte mere pris på simpel mad og specielt det at skære ned på ens saltforbrug er virkelig et plus.
Det er virkelig fantastisk hvordan Allaah har skabt os, hvordan hele vores system virker. Det er så spændende og jeg glæder mig til at lære mere og mere om Allaahs skabelse, sætte pris på den og lære at passe og pleje den på den bedste måde.

Noget spændende litteratur til børn om de ting Allaah har skabt, kan være de to bøger af Harun Yahya, som handler om bierne og myrerne. De to dyr er virkelig også bare et vidunder i sig selv. Bogen er også spændende for voksne ;)
De kan købes på IslamGuide.dk