As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,


Veganske pandekager
2½ dl hvedemel
1 dl rugmel
2 tsk bagepulver
en knivspis salt
ca. 2 spsk honning
1 dåse kokosmælk (400 ml)
2 dl vand
frosne blåbær

Det hele piskes sammen og blåbærene vendes i til sidst. Dejen skal være tykkere end alm. pandekager, da de skal steges på panden i små klatter. Hvis dejen er for tynd, så løber den ud og pandekagen bliver tynd, i stedet for tyk og svampet.

Hvor godt de end smagte, så tror jeg ikke at jeg vil lave dem igen foreløbigt. Jeg foretrækker helt klart at starte dagen med frugt, juice eller havregryn. Det får man energi af og bliver frisk.

I fredags havde jeg gæster, og jeg glemte selvfølgelig at tage billeder. Sorry.

Vi fik en masse forskellige grøntsager skåret ud i stave, 2 slags dip og hummus. Så var der tomatsuppe senere og så raw bounty og te.

Bounty baren laves ved at proppe dadler i en foodprocessor sammen med kokos. Det skal blive til en samlet masse, som smager af kokos og ikke af dadler. Så der skal rimelig meget kokos i.
Chokoladeovertrækket lavede jeg ved at blande kakaopulver med honning, og en smule peanutbutter, da jeg har læst at de så ikke smelter så hurtigt. Så bliver baren lidt en blanding af Bpunty og Snickers. Godt smagte det i hvert fald.
Kokos-dadel-massen dyppes så i chokoladeovertrækket, puttes på et fad eller tallerken og proppes i fryseren indtil det er stivnet.