As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Fra sidste uge af har vi været på familiebesøg. Først mandens og så min, hvor vi overnattede begge steder flere gange. Så kom jeg endelig hjem igår, og hvor dejligt det end var at familiehygge, så er det altså sandt, ‘ude godt, hjemme bedst’!

Eftersom vi ikke har været hjemme, sørgede vi jo for at tømme køleskabet for mad, der ikke kunne holde sig, hvilket betød at der ikke var så meget at vælge imellem igår da jeg kom ved frokosttid. Heldigvis, alhamdulillaah, havde vi nogle frosne bananer i fryseren, så jeg lavede lige en kokos-blåbær is. Jeg er helt vild med kokos i øjeblikket, mums.


Kokosblåbær-is
1½ frossen banan
½ ds kokosmælk
frosne blåblær

Banan, kokosmælk og blåbær puttes i foodprocessoren. Nydes med det vuns, ellers smelter den for meget. Jeg dryssede lidt raw kakaonibs over – elsker smagen af dem.

Igår var børnene ikke hjemme. Dem havde jeg efterladt hos deres mormor og morfar. Så jeg kunne smide mig på sofaen, uden der kom nogle for at hive mig op igen. Min man var heller ikke hjemme, han forbereder sig til eksamen med nogle klassekammerater. Men det er jo også lidt farligt, ikke at have nogle til at hundse med en, for så bliver man jo bare liggende på sofaen. I min velfortjente dovenskab gad jeg ikke at rejse mig for at hente vand hele tiden, så jeg fyldte en vase med vand i stedet for en kop, og så var der jo masser at gå i krig med. Til siden blev der gnasket lidt paranødder.

Min aftensmad var kogte kartofler og en rødspættefilet. Hurtigt og nemt!