As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah, og hej og godaften til alle andre :)

Hehe, sidder rigtig her og gnækker og gnider mig i hænderne over, at jeg fik lokket min mand til at spise en raw suppe!

I april sidste år var jeg til et privat raw food foredrag, holdt af en kær søster, som har styr på det maashaa Allaah. Jeg var helt vildt inspireret og oppe at køre over det, så munden kørte selvfølgelig på non-stop da jeg kom hjem til min mand. Heldigvis var han selv meget interesseret i at være sundere, for han træner kampsport. Jeg fik lokket ham med på bølgen, men desværre havde vi ikke lige så forfærdelig mange penge at gøre godt med, så det meste raw vi fik på det tidspunkt havde noget med spirede grønne linser at gøre. Så det blev han riiimelig hurtig træt af! Det gjorde jeg egentlig også….

Siden dengang har alt der har heddet raw været et nej tak. Det er lidt for mærkeligt for ham.
Men nu er han heldigvis blevet lidt mere obs på sin sundhed igen, så han vil gerne have sund mad, så vi eksperimenterer rigtig meget med vegetariske/veganske retter herhjemme. Jeg får endda thumbs up de fleste gange :)

Jeg er sundhedseksperten herhjemme, haha, så jeg kan tit få overtalt ham til i det mindste at prøve forskellige ting og sager, som jeg får kastet mig ud i. Han er begyndt at holde mere og mere af grøntsagsjuice, så det er da et stort skridt på vejen.

Nå, men til min snedige kvindelist idag. Jeg havde noget af suppen tilbage fra den Tom Ka suppe. Jeg synes dog at den var lidt tynd, så jeg puttede mere vand i og så meeere kokosmel, lidt mere karrypasta, lidt salt og så 2 tsk peanutbutter. Som fyld tilføjede jeg ananas i tern, og så lod jeg champignonerne ligge i lidt soyasauce et øjeblik, inden de blev kastet til det andet suppefyld. Da jeg så skulle servere det for ham, sagde jeg selvfølgelig ikke at nu skulle han smage en raw suppe, for så havde han sikkert allerede bestemt sig for at det ikke var lækkert. Nææ, jeg sagde skam, at vi skulle have en lille thailandsk suppe til forret, og det var altså meningen at den skulle være kold. Han smagte, han spiste og han spurgte dog også om man ikke kunne varme den, men til det kunne jeg jo kun svare, at det jo var meningen den skulle være kold, så det var selvfølgelig lidt anderledes. Men han kunne lide det og han efterlod ingen rester!

1-0 til mig :-D