As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Så sidder vi her, tiidligt om morgenen. Min søn er bestemt et A-menneske og deeet er jeg ikke!! Men op skal jeg jo. I Egypten stod han for det meste op kl. 5.30.. zzzzzzzz..

Til morgenmad idag blev/bliver det til en stor kop vand og mine jernpiller, jeg har for lav blodprocent fik jeg afvide hos lægen for noget tid siden. Jeg er bare ikke så god til at huske at tage dem. Så har jeg en rest smoothie fra igår, den bestod bare af banan, jordbær, mandelmælk og lidt dadler, mums. Jeg elsker lyserøde smoothies, de er så fine. Bagefter når manden står op, så skal jeg afprøve en raw æblegrød af Caroline Fibæk.

Min juleferie er forbi, så nu er det igang med at aflevere opgaver igen. Det er lidt øv, for det var så hyggeligt bare at kunne hygge med børnene uden at skulle tænke på lektier.

Jeg har lagt mærke til, at jo sundere jeg spiser, jo mere sabr (tålmodighed) har jeg. Det er som om min hjerne er klarere og jeg bedre kan bevare roen og overblikket, hvor førhen man kunne blive drevet til vanvid af børnene.

Nå, men til overskriften, så er her lige endnu end raw suppe. Dem eksperimenterer jeg meget med i øjeblikket, og jeg nyder en skål suppe inden aftensmaden. Jeg halverede opskriften, men der var stadig så meget tilbage at jeg gemte noget til næste dag, men den blev altså også bitter og ikke lækker at spise, øv! Næste gang sørger jeg for at lave en endnu mindre portion.


Agurk-ananas-suppe
1 agurk
½ ananas
1 lille bitte løg
purløg
lidt paprika
salt og peber
evt. vand

Det hele blendes i blenderen. Jeg tilføjede lidt vand, fordi jeg ikke kunne få det til at køre rundt, men man kan også bare skrælle agurken, så skulle det vidst være lidt nemmere. Jeg foretrækker dog at beholde skrællen på, så jeg får alle de gode ting og sager med fra den.
Suppen var lækker. Jeg har helt sikkert planer om at lave den igen, men jeg skal lige have en ananas først inshaa Allaah =)