As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Der er flere der har spurgt mig hvad jeg spiser morgen, middag og aften. Så jeg tænkte på at de dage jeg skriver noget herinde, så tilføjer jeg også lige hvad jeg har spist idag. Både de gode og de dårlige ting :P

Igår:
Til morgenmad fik jeg smoothie, og kan ikke huske om jeg spiste andet også!?
Frokost var en salat af spinatblade, bredbladet persille, tomat, agurk, avokado, 2 tsk blandede bønner, hjemmelavet dressing.
Aftensmaden var honningmarineret kylling med rodfrugts-pomfritter og salat.
Jeg snackede på salt-lakridser i løbet af dagen og ellers masser af vand.

Idag:
Morgenmaden var raw æblegrød m. mandelmælk.
Snack var en kop Yogi-te og et lille stykke 85% chokolade.
Frokost 1 avokado, lidt rødkål, en rugbrødsmad m. bønnepostej og agurk.
Senere regner jeg med en friskpresset juice, og snacks bliver nok selleristænger, gulerødder, og måske lidt solsikkekerner, und maybe dadler.
Aftensmaden ved jeg ikke endnu, men regner med at det bliver en kartoffelsalat m. råkostsalat ved siden af.

Her er opskriften på bønnepostejen. Den er ret lækker, tror jeg skal have en rugbrødsmad til inshaa Allaah :D

Bønnepostej
1 ds. kikærter
1 ds. salatbønner bestående af adzuki, black beans, og soyabønner
½ gulerod
3 soltørrede tomater
spidskommen
salt
olivenolie
lidt citronsaft

Det hele proppes i foodprocessoren og røres til det er fint og smørbart.
Man kan bruge det på rugbrød, som dip, eller ovenpå agurkeskiver.

Henviser lige til et interview m. Caroline Fibæk på hendes blog: http://carolinefibaek.wordpress.com/2011/01/14/et-rat-liv/