As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Puha, jeg kan virkelig mærke at min kost ikke har været optimal disse dage. Der er røget lidt chokolade indenbords, for meget hvidt brød og en god portion hvide ris, og oveni købet var vi til brunch hos mine forældre idag, så der røg også lidt usundt – om end utrolig lækkert – indenbords. Min kære mor havde dog også tænkt på mig og havde skåret gulerødder, agurk og selleri i stænger så vi kunne gnave på det.
Men jeg har godt nok været træt og ikke haft så meget energi, hovedpine.. så det er noget værre noget :)

Vi blev inviteret hjem til mine forældre, så mig og børnene havde lavet gaver til mormor. Børnene havde tegnet på blomster og hjerter, som jeg havde klippet ud. Jeg havde lavde et hjemmelavet gavekort, og en rigtig flot gaveæske. Jeg må sige at jeg er ret stolt af mig selv. Jeg har ikke lavet noget kreativt siden jeg plejede at lave trylledej og klippe julepynt med min mor da jeg var lille. Billederne og links deler jeg imorgen inshaa Allaah.

Idag bliver det en opskrift jeg deler. Den var faktisk meget simpel, den mættede mig og så smagte den friskt.


Guac-masseret salat
2 håndfulde ruccolasalat
1 håndfuld babyspinat
ca. 4 stilke broccoli
½ eller 1/4 granatæble
en lille smule guacemole

Salatbladene skylles og lægges i en skål eller på tallerknen. Broccolien skæres i mindre stykker og blandes med salaten.
Jeg havde en rest guacemole i køleskabet, så den rest tog jeg, det var ca. 1 spsk m. top. Hænderne ned i salaten og så massere guacemolen rundt på salaten, så det bliver fordelt og det hele er smurt ind i. Kernerne fra granatæblet pilles og puttes i salaten og bon appetit!

Håber alle har en god weekend og får udnyttet jeres tid fornuftigt =D