As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Ihh, hvor jeg glæder mig til at foråret rigtig kommer inshaa Allaah.
I mine svigerforældres have er der kommet små vintergækker og de der gule blomster – kan altså ikke lige huske hvad de hedder!?
De dage, hvor morgenerne har været lyse med solskin og tørvejr er bare SÅ dejlige maashaa Allaah. Man bliver helt frisk og glad. Ej hvor bliver det dejligt når solen titter lidt mere frem. Inshaa Allaah det bliver snart :-)
Jeg glæder mig til at børnene ikke skal pakkes ind i flyverdragter, huer og vanter, men at vi bare kan tage nogle sko på, jakke og så ud og lege.
Jeg glæder mig til at få denne her baby ud, så det er lidt nemmere at traske op på 4. sal. Puha! Men alhamdulillaah, det er en gratis stepmaskine :P
Jeg glæder mig til alle de lækre frugter og bær, som begynder at bugne i butikkerne igen. Yay, vandmelon og jordbær, I miss you <3
Jeg glæder mig til at kunne have vinduerne åbne det meste af dagen, så lejligheden bliver fyldt med frisk luft dagen lang, og at man ikke fryser hver gang man skal lufte ud.
Jeg glæder mig til lysere dage og grønnere græs.
Jeg glæder mig til at blomsterne kommer, og ikke mindst dem her:


De smager rigtig godt, direkte fra stilken eller i salaten, og det ser rigtig flot ud samtidigt. Men husk kun at tage dem fra steder, hvor der ikke vandrer hunde rundt og tisser. Adr!

Jeg fandt lige mine sko fra i efterår/forår. Skal have skiftet over til dem, synes at mine varme vinterstøvler er en smuule for varme nu.

Jeg er begyndt at kombinere min kost efter Lene Hanssons principper – eller jeg forsøger i hvert fald. Det er lidt nemmere når man er hjemme. Det er nu ikke så svært, og så er Lenes opskrifter virkelig lækre maashaa Allaah. Jeg har kigget hele bogen igennem flere gange, og der er ikke én af opskrifterne, som jeg bare har tænkt, puuuha, dét skal jeg i hvert fald ikke lave!!

I dag er vi hos mine svigerforældre, og jeg tror at jeg vil lave nogle linsefrikadeller, salat, og så skal der nok også laves ris eller sådan. Men lige som jeg sidder og skriver nu, så husker jeg at det er okay ifølge Lene Hansson, da både ris og linser begge er stivelse, så det må gerne blandes. Ja, så bliver det aftensmaden i dag inshaa Allaah. Eller eftermiddagsmad er det nok nærmere. Her skal aftensmaden i hvert fald være klar omkring kl. 15/16-tiden. Hvilket jo egentlig er meget smart, for så har man spist dagens sidste store måltid på det tidspunkt, og maven har mere tid til at fordøje det inden man går i seng, og så kan man spise et lettere måltid senere hvis man har brug for det.

Forleden lavede jeg en peanut-dressing. Den smagte faktisk meget godt, den holdt kun 2 dage, for min mand kunne også lide den. Så meget at hans madpakke i skolen faktisk var en madkasse med grøntsager og så dressingen hældt over. Victory for me! :-D

Peanut-dressing
Peanutbutter
Citron
Soyasauce
Ingefær
½ hvidløg
evt. vand

Det hele blendes, og smages til. Lidt olie og/eller vand kan også tilføjes for at gøre den lidt mere flydende. Beklager at jeg ikke har nogle mål på mængden. Jeg er så dårlig til at skrive sådan noget ned, da jeg bare fylder på og så smager til hen ad vejen.

Her er hvad jeg brugte dressingen til den dag:

Det var en salat af fintsnittet hvidkål, broccoli skåret i mindre stykker, cherrytomater skåret i kvarte, lidt majs og så blandet godt sammen med dressingen.
Det var godt, og blev godkendt af både mand og begge børn.

God dag til alle, må Allaah fylde den med khayr, aameen.

Umm Safiya