As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah,

Godaften. Jeg sidder i skrivende stund og nyder en lækker, super hurtigt lavet raw brownie og en kop lakridste fra Yogi, mmmh.
I går så jeg en video på Caroline Fibæks blog og hun viste hvordan man hurtigt kunne lave sådan en lækker sag. Så da jeg sad for ikke særlig længe siden og havde de vildeste sukker/chokolade-cravings, så måtte jeg nærmest løbe ud i køkkenet og smide babyen til manden og ælte, ælte, ælte nogle dadler med noget kakaopulver. Dette er resultatet (beklager, jeg nåede altså at spise af den inden jeg tænkte på billeder),

Raw brownie
2 håndfulde dadler (jeg brugte iranske, det var det vi havde)
1 håndfuld cashewnødder
1 spsk kokosolie
2 spsk raw kakaopulver
kokosmel

Fremgangsmåden er såre simpel. Jeg æltede dadlerne med kakaopulver og kokosolie. Da det var godt blandet kom jeg en håndfuld hakkede cashewnødder i, æltede lidt mere. Delte dejen i to og formede til firkantede kagestykker, som jeg dryssede med kokosmel og pressede melet lidt ned i kagen.

Nu vil jeg smutte tilbage til min kage og nyde den i stilheden mens alle børn sover, juhuu..

Umm Safiya