As-salaamu ‘alaykum wa rahmatullaah wa barakaatuh,

Godformiddag alle I i bloggerverdenen.

Denne blog har godt nok været forsømt, men jeg har også nydt min sommerferie og Ramadaan, så det har været skønt :)

Sidder lige her med en monster-maske i hovedet. Altså, en ansigtsmaske. En masse opskrifter på naturlig hudpleje kan ses på dette link: http://www.dr.dk/udeliv/artikler/urteskoen.asp
Jeg har lavet en af persille, yoghurt, lidt honning og så en smule havregryn i, for at gøre masken mere fast. Synes ikke jeg gad at vaske grønne pletter af gulvet.

Jeg elsker lasagne. Det er nemt at lave, man skal bare lave en sovs, klaske nogle plader på en pande, og så ind i ovnen og passe sig selv. Det er da nemt. Opvasken er heller ikke så krævende bagefter, eller man kan jo ordne det mens lasagnen står i ovnen.
Lasagne kan også laves på et utal af måder. Man kan bruge fisk, kød, kylling eller lave den vegetarisk, ja endda vegansk. Man behøver ikke engang at bruge pasta. Man kan lave pladerne af squash eller aubergine.

Forleden fik vi lasagne. Det var lidt en tøm-køleskabet udgave. Sovsen var lavet af løg, 2 ds. tomat, squash, bladselleri, gulerod, spinat og krydderier. Pladerne var fuldkornsplader, og den hvide sovs henover var faktisk kokosmælk. Det var vildt lækkert.
Jeg fulgte ikke nogen opskrift, men har set idéen hos min gamle klassekammerat Mia Sommer. Hun har også en blog og har en masse lækre veganske opskrifter. Her er hendes blog: Mia Sommer

Her ses den med en råkostsalat bestående af gulerod, rødbede, æble og rosiner.

Nu skal jeg ud og vaske det her grønne stads af inden mit ansigt stivner.

Umm Safiya