Jeg elsker supper! Altså virkelig meget.. Men min mand er lidt træt af det tror jeg.. Han er ikke den store suppe-elsker som mig, hvilket jeg synes er lidt trist, for så bliver jeg nød til at begrænse suppedagene i madplanen. Øv..
For et par uger siden fik vi jordskokkesuppe.. Mmmmmmmmh, love it.. Den synes resten af den pukkelryggede familie var okay.. Men så lavede jeg rødbedesuppe et par dage efter, og det var altså kun mig der kunne lide den.. Det er skægt hvordan ens smag kan være SÅ forskellig. Jeg synes virkelig det var en god rødbedesuppe! De andre jeg har haft lavet, har haft en øv eftersmag, men denne her var bare så god, en anelse sød og cremet.. Så jeg deler lige denne flotte røde hippiesuppe med jer :)

Rødbedesuppe
4 personer

600 g rødbeder
2 æbler
2 kartofler
1 løg
2 fed hvidløg
2 spsk olie
2 tsk karry
1 l grøntsagsbouillon.
2 laurbærblad
Lidt citronsaft

Rødbeder, æbler og løg skæres i tern. Kartoflerne og hvidløgene rives på et rivejern. Alle grøntsagerne svitses i gryden med karry. Kom grøntsagsboullionen ved og lad det koge 25 min. eller til rødbederne er møre.
Blend suppen og smag til med salt, peber og lidt citronsaft. Kan evt. spises med lidt græsk yoghurt eller creme fraiche. Servér right away!

Beklager billedet. Der er et bedre billede på min mands tlf, men jeg kan ikke vente på at han kommer hjem.

Jeg har lidt gået her på det sidste og leget med tanken om at slette bloggen. Jeg synes ikke rigtig jeg har tid til det, og jeg vil gerne skrive om alt på en gang og så ender det med at jeg slet ikke får skrevet noget. Men når jeg så kigger på besøgsstatistikken så er der mange der kigger forbi hver dag og så er det jo næsten synd.

Oven i alle de andre ting jeg har gang i, så er jeg også blevet bidt af den kreative bølge, så jeg har lært (eller er igang med at lave the basics) at strikke og hækle, og igår kastede vi os ud i lidt knytning.

I får lige et billede af en lille fingerdukke vi fik lavet. Dem skal jeg helt klart eksperimentere lidt mere med :)


Apropos suppe, så skal vi faktisk have karrysuppe i aften, men den er jeg sikker på bliver et hit, for der skal bl.a. linser i og dem elsker min mand tilgengæld. Opskriften kan ses her hos Mia Sommer: Karrysuppe med nudler

God weekend :)

Umm Safiya